söndag 24 maj 2009

För mycket Discgolf och för lite flickvän.


Bild på en av poolerna från hotellet

Igår kom flickvännen äntligen hem från semestern i Kroatien. Hon har bott på ett fyrstjärnigt hotell som ligger vid havet och har tre, ja inte mindre än tre stycken pooler varav en är placerad inomhus. Under veckan som hon har varit borta har jag spelat Discgolf alla dagar utom en! Tävling i Åkersberga i lördags, på söndagen hjälpte jag till på dövspelen och gick såklart två rundor i hästhagen efteråt med Johan, på måndagen var jag ute i regnet med Henrik och kastade plast, på tisdagen förlorade jag mitt matchspel (man mot man) mot Emil, på onsdagen var det dags för träning ( vi tränade fairway-kast), på torsdagen åkte vi iväg några från KFUM Örebro Discgolf till Kumla och gick två rundor (sammanlagt 18 hål) sen svängde vi förbi brickeberg som ligger vid universitetet och gick en 18 håls runda. På fredagen tog jag en break från Discgolf och stack iväg till gymmet istället. På lördagen dök jag återigen upp i hästhagen med nya krafter och gjorde ett personbästa i år på 57 kast som är tre kast över par! En annan sak som kan vara värt att nämna var att jag knep tredje platsen på tävlingen i Åkersberga! Det är något speciellt med lördagar! Ha de najs. ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt med en bloggare :D Hotellet ser inte helt fel ut :D

    SvaraRadera
  2. Jajamensan, nej det ser helt okej ut :)

    SvaraRadera